Waiting for artist's idea

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

Címkék

Elvis Costello @ 2011 november 4. @ Prága

2011.11.05. 12:00 csokitorta

32 lemez, saját tv műsor, SZTK keretes szemüveg, zongora és fél tucat gitár a színpadon – ezek voltak azok a paraméterek, amikkel nekiindultam Elvis Costello prágai koncertjének.

 
                                                                                                             
                                                                                                   
                                                                                               
       
          Vannak zenészek/zenekarok, akikhez akkora elfogultsággal viszonyulok, hogy bármi is kerüljön ki a kezük közül, az csak jó lehet (vagy majd lesz...Erre a ,,lesz”-re várok már sokadik hallgatás óta az új Radioheadnél). Elvis Costello is ez a kategória...Volt. Még valamikor a gimiben rátaláltam, beleszerettem a hangjába, rongyosra hallgattam az egész diszkográfiáját (ami már akkor sem volt csekély mennyiségű hanganyag), majd a Costello imádat leredukálódott a King Horse-ra és a Girls Talkra. Ez a két szám azóta rajta van az iPodomon. De az elmúlt pár évben valahogy sosem jutotott az eszembe, hogy Costellot hallgassak.
 
Pont ezért vegyes érzelmek kavarogtak bennem, amikor megláttam pár hete a koncert plakátját a buszmegállóban. Az első gondolatom természetesen az volt, hogy ,,menni kéne". A második, hogy ,,minek, hisz évek óta nem hallgattam". Ez a dilemmázgatás még koncert előtt két órával is tartott. Majd valamiért a menődni kéne opció nyert és 52 perccel a kezdés előtt kezembe is kaptam a jegyet. Abban a pillanatban újra elbizonytalanodtam, de akkor már nem volt mese, menni kellett.
 

 
A koncert helyszínéül a prágai kongresszusi központ szolgált, vagyis koncert előtt gyönyörködhettem egy 10 percig a várban és Prága fényeiben, majd 8 előtt pár perccel elfoglalhattam a helyemet – egy kényelmes székben, a színpad előtt két méterrel. Hihetetlen mázlinak tűnt ilyen jó helyet keríteni nem sokkal a kezdés előtt, de nemsokára kiderült, nem egy teltházas koncertről lesz szó. Mivel én a gimiben találtam rá Costellora, valahogy evidensnek tűnt, hogy ő olyan zenész, aki képes minden korosztályt megszólítani. De ahogy elnéztem a sorra beszálingózó 40+ zakós, sálas,kalapos, Woody Allenes szemüveggel felvértezett embereket, hirtelen fiatalnak és nagyon nem odaillőnek éreztem magam. Azután rájöttem, hogy rajtam ugyanúgy ott a sál is meg az a bizonyos tipusú szemüveg. De mielőtt továbbvihettem volna a hirtelen felmerülő ,,öregszem” gondolatot egy ,,öreg vagyok” pánikig, szerencsémre megjelent a szemüveges, zakós, kalapos Costello és kezdetét vette a koncert, ami minden elvárásomat túlteljesítette.
 
Minden szám, amit Costello életművéből olyan nagyon szerettem, kimaradt, így a betervezett nosztalgiabulim is elmaradt. Szerencsére. Legalább a saját emlékeim helyett a zenével voltam elfoglalva.
 

 
Ezalatt a 2,5 óra alatt kaptunk egy rövid gyorstalpalót abból, mit is lehet egy gitárral elkövetni – pontosabban féltucat gitárral (Úristen, végre meg kell tanulnom rendesen gitározni!!!). Szerencsére a zongora sem csak dekoráció volt (az Almost Blue-nál alig tértem magamhoz). A playlist szinte minden korszakot és ,,klasszikus” Costellot felölelt. Az elején voltak az egyszál gitáros balladák, majd a depresszív és letargikus számok és végül a káosz. Ez az utolsó rész tetszett nekem a legjobban. De ezt lényegében én inkább egy külön koncertnek tekinteném.
Az első kettő szektor után el is hangzott, hogy ,,Good bye! Good night!” , majd Costello lesétált a színpadról. Ezután kezdődött az igazi, minden határon túlmenő ZENE - a gitárnyúzás, a zongora, a szintetizátor, a lassú dallamok egymást váltottak, egyáltalán nem logikus vagy stílusilag egymáshoz illő kompozícióban. Costello pedig mesélt, viccelődött. Az akusztikának hála az is megoldható volt, hogy egy-egy számot a színpad szélén egyensúlyozva, mikrofon nélkül adjon elő (ezeknek a daloknak igazi körbeülős-gitározós-tábortüzes hangulata volt). 
 
Összegezve, ez a lassan nyugdíjas kort elérő bácsi és a gitárja olyan műsort produkált, amire sok 10 fős zenekar sem képes. Talán csak az a lány mehetett haza lecsüngő szájjal, akinek nem jött össze a koncert-közben-autogramm-kérés.
 
Ha tehetitek, menjetek Elvis Costello koncertre, megéri! Én személy szerint az őszi Pohodáig felszerelkeztem elegendő vigyorral ez ellen az esős, hideg, ködös, napsütésmentes prágai ősz ellen.
 

Szólj hozzá!

Címkék: elvis costello

A bejegyzés trackback címe:

https://unatkozik-vegyenmosomedvet.blog.hu/api/trackback/id/tr583355560

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása